Trittenheim

Rond half 5 aangekomen in Trittenheim. Het is een tikje commerciƫler hier, dan in Bad Driburg. Niet gek ook, midden in wijnland en dat kun je merken ook. Het huisje is ruim, maar een onpraktische indeling en helaas ook erg primitief. En.. OMG.. geen wifi. Daar had ik bij het boeken niet echt op gelet, ik wist niet dat er tegenwoordig ergens nog zonder aangeboden wordt. Nou ja, goed voor de digitale detox zullen we maar zeggen. Zondag rustig aan, uitgebreid ontbeten op ons dakterras, dat is wel erg prettig. Trittenheim verkend en 's avonds lekker uit eten bij een restaurant met uitzicht op de Moezel.

Maandag naar Cochem. We zijn hier al eerder geweest, maar nog niet bij de burcht (opgericht rond 1100) geweest. Dus dat is wel een mooie wandeling voor vandaag. Aangekomen kopen we alleen een ticket voor de binnenplaats. De uitgebreide ticket was verplicht met gids en mondkapje. Iets teveel van het goeie, zeker met de warmte van vandaag.

Om de auto even wat rust te geven gaan we dinsdag met de boot naar Bernkastel. Super commercieel dorp, maar wel leuk om eens te kijken. Prachtige vakwerkhuisjes om te bekijken en tijd om eens te lunchen met een echte Duitse doner. Het is wel druk hier, hoewel er netjes geprobeerd wordt afstand te houden is dat helaas niet overal even goed mogelijk. Mondkapjes op in sommige straatjes dus. De boot is prettig, lekker slow travel over de Moezel. Hoewel we om 15:00 terug zouden gaan, zagen we dat er 14:15 al mensen op gingen. Omdat we nu wel graag boven willen zitten, gaan we mee in de meute en claimen 1 van de laatste bankjes. Ivm corona is een groot deel afgesloten, heen moesten we dus beneden zitten, achter glas. Dit is fijner, lekker met het zonnetje op je gezicht in de wind. Ook leuk dat je onderweg door een sluis moet, bijzonder om dat eens van dichtbij te bekijken.

Woendag gaan we op excursie naar Luxemburg. Hoewel niet zover over de grens, is de sfeer toch weer gelijk heel anders. Ook spreken ze hier Frans, dat scheelt natuurlijk. En veel mondkapjes op straat, wat we in Duitsland nog bijna niet gezien hebben. Ze zijn hier overigens buiten niet verplicht, binnen echter wel. Je merkt gelijk dat je in een wat drukkere stad zit, zijn bijna drie kwartier bezig om een parkeerplek te vinden. Ze zijn op belangrijke punten spoor voor lightrail aan het aanleggen, wat de chaos ook niet ten goede komt. Vervolgens de stad te voet verkend, en ons vergaapt aan de luxe winkelstraat met winkels van oa Gucci en Chanel.

Donderdag weer een rustdag, het wordt al flink warmer. Zowel hier als thuis wordt een hittegolf voorspeld. Na enig overleg besluiten we niet zaterdag maar al vrijdag terug te gaan. Als het zo warm wordt, zitten we immers liever in de airco van de auto, dan hier in een lastig te koelen huis. Vandaag naar Salmtal voor de Lidl. Onderweg aan de overkant van de Moezel gekeken in Neumagen voor de replica van een Romeins schip.

Vrijdag alles ingepakt en rond tienen vertrekken we. Het is al een graad of 27. Het zal vandaag hier en in Nederland boven de 35gr komen. Onderweg wat file en regelmatig gestopt. Tijdje bij La Place Geldermalsen gezeten, het nabij gelegen strandje is ondanks de corona best druk. Uiteindelijk word ik tegen 18u thuis afgezet. We doen nog een laatste knuffel, want vanaf nu moeten we weer afstand houden. We gaan ons eigen weg en komen dus weer meer met vreemden in aanraking. Rare tijden. Gelukkig wel een aangename vakantie om de maanden van isolatie te onderbreken. Eens kijken hoe we het najaar doorkomen met z'n allen.

• IMG_20200730_153459
  • IMG_20200726_213421
  • IMG_20200726_151805
  • IMG_20200726_141518
  • Quooker uit lang vervlogen tijden