Slo Burn

Even ontladen na het optreden van Slo Burn eerder deze avond in Patronaat. Voorprogramma Tony Clifton gemist, maar op tijd voor Abe Diddy & The Krautboys. ‘Drummer moet nog even zijn veters strikken en dan zijn we er’, klinkt er vanachter het gordijntje. De heren zijn lekker bezig vanavond, zal de plaat eens checken op Spotify. En dan is daar Slo Burn.

Deze band rondom John Garcia bestond slechts een jaar en bracht officieel maar één EP uit, maar wist toch een onuitwisbare stempel op stoner als genre te drukken. Na het uiteenvallen van Kyuss was dit het eerste project dat Garcia oppakte, en dat hoor je terug: Slo Burn’s geluid ligt in het verlengde van het late Kyuss werk, zompig maar ook vrij direct. In 1997 werd het weer stil rondom de band, maar nu 20 jaar later alsnog de gelegenheid de band aan het werk te zien. “I said a pilot, a pilot.. Pilot that fucking Dune!” Feest!

Foto’s

Ik las met verbazing de column Nu werd ik boos, boos op een telefoon van Eva Hoeke, waarin ze vertelt bijna al haar foto’s kwijt te raken vanwege de overstap naar een nieuwe telefoon. Wie bewaart zijn foto’s nog alleen op zijn telefoon? Ik heb sinds (even spieken) oktober 2004 alles bij een (betaald) Flickr account staan.

Leeuwarden

Ik had mijn moeder verteld dat ik naar Groningen was geweest. Ze komt zelf uit Leeuwarden, althans ze is er geboren. Er zit geen druppel Fries bloed in, maar dat mag de pret niet deren. Ook wel eens leuk om te bezoeken, leek ons. Treinkaartjes via het Kruidvat geregeld en zo zat ik gisteren weer in de trein voor een excursie naar het noorden. Online had ik de NS-Wandeling van Wandelnet gevonden, leuk om de highlights mee te pakken en gelijk wat punten uit haar jeugd te bekijken.

Pedralbas

Kolere, het is in NL net zo warm als het in Spanje was! Ineens is het zomer. Gisteravond thuisgekomen uit Barcelona. We namen donderdagochtend de metro naar Monastir de Pedralbas. Een prachtig oud klooster, waar we genieten van de rust en koelte. De binnenplaats bleek een mooie plek voor een kleine maaltijd.

Sagrada Familia

Vanochtend ook alweer op tijd op, we hadden online al kaartjes voor Sagrada Família, we mochten tussen 10:00 en 10:15 naar binnen. Gelukkig de metro al uitgezocht, dus dat ging vrij makkelijk allemaal. We volgen de horden toeristen, dit is een hotspot. Goed dat ik een cijferslot op mijn rugzak heb gedaan, de stad heeft geen beste reputatie waar het diefstal betreft. Maar het was alle moeite waard, wat een prachtig gebouw! Ook het museum met de maquettes en vele foto’s van de bouw is een aanrader.

Barcelona

Vanochtend de vlucht van 10:20 naar Barcelona! Na enig puzzelen besloten de trein van 7:30 te nemen, dus vroeg op. Zoals altijd weer stressen bij security, maar verder goeie vlucht. Bij aankomst was het zoeken naar vervoer, maar met een shuttlebus konden we naar de andere terminal, om vandaar uit een trein te pakken naar het station Barcelona Sants. Via airbnb hebben we een appartement in de nabij geleden Carrer Gallileu gevonden.

Stroom

Had een meneer van Liander op bezoek. Ze hebben onlangs ontdekt dat de stroomvoorziening naar de huizen in het hofje niet adequaat is (joh!) en daardoor moeten er binnenkort allemaal leidingen veranderen. Ze gaan onder andere de tegels in de tuinen openbreken om een grote hoofdleiding te plaatsen. Verder blijkt dat mijn stroom via een aftakking door het huis van de achterburen naar mijn meterkast loopt, ook dat moet herzien. Slik. We krijgen binnen enkele weken een brief met meer details. Ik wacht het af.

Chris Cornell (1964-2017)

Whatsoever I’ve feared has come to life
Whatsoever I’ve fought off became my life
Just when everyday seemed to greet me with a smile
Sunspots have faded and now I’m doing time
Cause I fell on black days

Groningen

‘Ga je mee op stap?’, appte ze. Tuurlijk, altijd leuk. Ze moet volgende maand bevallen en gaat binnenkort samenwonen. Dus dit is voorlopig onze laatste kans. Met een bon van de Spoordeelwinkel doen we voor EUR19 een retourtje, met gratis koffie en taart. We kiezen voor Groningen, in het zuiden zijn dit weekend werkzaamheden aan het spoor. Heen 3 uur onderweg, terug zonder overstap met 2 en half weer in Leiden. Een flinke afstand, maar met het juiste gezelschap goed te doen. En de taart was ook nog eens erg lekker!

Badlands

Hij lag al een tijdje op de plank, maar ik heb eindelijk het eerste seizoen van Into The Badlands gekeken. AMC’s goal was twofold: produce a compelling character drama, and introduce the highest caliber of martial arts filmmaking to a weekly, ongoing series. Seizoen 2 is onlangs van start gegaan en wat mij betreft nog een stuk beter dan het eerste. Wel jammer dat ik nu steeds een week moet wachten op een nieuwe aflevering! Zie ook 5 Reasons ‘Into the Badlands’ Is Unlike Anything Else on TV.